7 συμβουλές προετοιμασίας για τη νέα σχολική χρονιά μετά τις διακοπές!

Το τέλος του καλοκαιριού συχνά προκαλεί άγχος στα περισσότερα μέλη της οικογένειας. Γονείς και παιδιά μπορεί να αγχώνονται για το καινούριο ξεκίνημα, για την αλλαγή σχολείου ή για την πιο απαιτητική τάξη που θα αρχίσει με τη νέα σχολική χρονιά.

Ο φόβος του αγνώστου – συμμαθητές, δάσκαλοι, νέο σχολικό κτήριο, καινούριες απαιτήσεις, κοινωνική προσαρμογή – είναι αυτός που προκαλεί το περισσότερο άγχος στους γονείς και στα παιδιά, σύμφωνα με έρευνες.

Η μετάβαση για τα παιδιά από το τεμπέλικο καλοκαίρι όπου το μόνο πράγμα που τους ένοιαζε ήταν πώς θα περάσουν τον ελεύθερο χρόνο τους, στο πρωινό ξύπνημα και στο να προσέχουν όλοι μέρα στην τάξη, είναι στην πραγματικότητα ένα μεγάλο σοκ! Πάρτε παράδειγμα από τον εαυτό σας.

Το τέλος των ολιγοήμερων καλοκαιρινών διακοπών και η επιστροφή στην πραγματικότητα, εύκολα μπορούν να μας κάνουν να αισθανθούμε μελαγχολία, να νιώσουμε αποδιοργανωμένοι και να θέλουμε απαραίτητα χρόνο προσαρμογής. Παρόμοια, αλλά και σε μεγαλύτερο ακόμα βαθμό νιώθουν και τα παιδιά!

Τα παιδιά έχουν μια εξαιρετική ικανότητα να αντιμετωπίζουν τις αλλαγές αναφέρουν οι ειδικοί, και με τη βοήθεια των γονιών μπορούν πολύ πιο εύκολα να προσαρμοστούν και να ανταπεξέλθουν στη νέα σχολική χρονιά!

Η προετοιμασία προσαρμογής και η βοήθεια των γονιών!

Τα περισσότερα παιδιά ακολουθούν χαλαρά ωράρια ύπνου κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Σύντομα όμως θα κληθούν να αντιμετωπίσουν το καθημερινό και αυστηρό πρωινό ξύπνημα, αλλά και όχι μόνο.

Σε λίγο καιρό θα πρέπει να διατηρούν για ώρες την προσοχή τους μέσα σε μια τάξη, να οργανώνονται και να λειτουργούν με πρόγραμμα!

Ξεκινήστε την προσαρμογή με τα παρακάτω βήματα: 

1. Μία με δύο εβδομάδες νωρίτερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς επομένως, είναι ιδιαίτερα χρήσιμο οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά να καθιερώσουν μια ρουτίνα ύπνου που θα τα ελαφρύνει από το σοκ του πρωινού ξυπνήματος. Τα παιδιά πρέπει να ρυθμίσουν σε αυτήν τη φάση το βιολογικό τους ρολόι από την αρχή!

Εξηγήστε στο παιδί τους λόγους και το πώς θα ωφεληθεί που θα εφαρμόσετε μαζί ένα πρόγραμμα ύπνου. Αν το παιδί το δει σαν τιμωρία ή σαν κάτι που θα πρέπει να λυπάται για αυτό, το πιθανότερο είναι να μη συνεργαστεί. Δείξτε στο παιδί πως όλη η οικογένεια μετά τις καλοκαιρινές διακοπές μπαίνει σε άλλους ρυθμούς και ωράρια, και πως ο λόγος που θα μείνετε εσείς για λίγο ακόμα μακριά από το κρεβάτι σας είναι για να ταχτοποιήσετε πράγματα και βαρετές δουλειές.

Μην περιμένετε το παιδί που πήγαινε μέχρι χτες για ύπνο στις 11, να πάει σήμερα στις 9. Ξεκινήστε με 20 λεπτά νωρίτερα από αυτήν που πηγαίνει το παιδί σήμερα, διατηρήστε το για 2 – 3 μέρες, και μειώστε σταδιακά την ώρα μέχρι να καλύψει το παιδί 9 περίπου ώρες από την ώρα που θα ξυπνάει για το σχολείο. Η τηλεόραση, τα παιχνίδια και οι έξοδοι πρέπει να τελειώνουν πλέον νωρίτερα έτσι ώστε να έχει το παιδί χρόνο να ηρεμήσει το σώμα και το πνεύμα του.

2. Ξεκινήστε να οργανώνετε το δωμάτιο και το χώρο που θα μελετάει το παιδί. Ενθαρρύνετε το παιδί να συμμετέχει στην όλη διαδικασία οργανώνοντας χωριστά τα παιχνίδια, τα ρούχα, τις αφίσες, τα διακοσμητικά από το χώρο που θα πρέπει να συγκεντρώνεται και να εργάζεται.

3. Ας έρθουμε τώρα στο κομμάτι των συναισθημάτων. Αν όχι τα περισσότερα, αρκετά παιδιά έχουν ένα βαθμό άγχους, αγωνίας και νευρικότητας όταν αρχίζει το σχολείο. Όταν οι γονείς μιλούν με τα παιδιά, συζητούν και αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, τους φόβους και τις ανησυχίες τους, τα βοηθούν να μοιραστούν το φορτίο τους και να αναπτύξουν δεξιότητες διαχείρισης των συναισθημάτων τους. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για προηγούμενες θετικές εμπειρίες από το σχολείο και ενσωματώστε τες στις νέες εμπειρίες που θα έρθουν!

4. Αν το παιδί είναι αγχωμένο για το άγνωστο σχολικό περιβάλλον, μια βόλτα στο κτήριο και στο προαύλιο του νέου σχολείου θα μπορέσει να απαλύνει την ανησυχία του. Επίσης, η γνωριμία με παιδιά της γειτονιάς που θα πάνε στο ίδιο σχολείο μπορεί να εξασφαλίσει την παρέα και να διευκολύνει την κοινωνική προσαρμογή του παιδιού.

5. Αν το παιδί ανησυχεί για τις παρέες ή τους φίλους του, δείξτε κατανόηση για το άγχος που μπορεί να βιώνει. Φροντίστε να μάθετε αν κάποιο παιδί από τη γειτονιά ή τους φίλους/συμμαθητές του από την περσινή τάξη θα είναι και φέτος μαζί του. Αν όχι, προετοιμάστε το για αυτό και ενθαρρύνετε τις νέες παρέες και φιλίες. Όσα περισσότερα γνωρίζει για αυτό που θα βρει μπροστά του, τόσο καλύτερα θα μπορέσει να προετοιμαστεί και στο τέλος να αισθανθεί!

6. Αν το παιδί ανησυχεί για το φόρτο δουλειάς και φοβάται για τις επιδόσεις του, καθησυχάστε το εξηγώντας πως οι πρώτες εβδομάδες είναι επαναληπτικές. Ακόμα και αν προκύψουν δύσκολα πράγματα στην πορεία, διαβεβαιώστε το παιδί πως θα είστε δίπλα του και με τον έναν ή τον άλλον τρόπο στο τέλος θα τα καταφέρει!

7. Τέλος, οι γονείς θα πρέπει να αφήσουν τα παιδιά να γνωρίζουν ότι έχουν επίγνωση για το τι περνούν και ότι θα είναι δίπλα τους για να τους βοηθήσουν στη διαδικασία προσαρμογής. Το μήνυμα που θα πρέπει να περάσουν οι γονείς στα παιδιά είναι πως ακόμα και αν τελείωσε κάτι τόσο όμορφο όπως είναι το καλοκαίρι, αυτό δε σημαίνει πως δε θα έρθουν άλλες στιγμές το ίδιο όμορφες, και είναι πολύ πιθανό αυτές να είναι στο σχολείο!

 

Πηγή

e-max.it: your social media marketing partner

Mommyland.gr

  • Καλωσορίσατε στη χώρα των μαμάδων!

    Στόχος μας, να προσφέρουμε σε όλες τις μαμάδες έμπνευση, δύναμη, γνώση αλλά και να μοιραστούμε εμπειρίες και χρήσιμες πληροφορίες που θα μας συνοδεύσουν σε όλη τη διάρκεια του ξεχωριστού ταξιδιού της μητρότητας!!!

    e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

    e-max.it: your social media marketing partner