Πόση σοκολάτα μπορώ να δίνω στο παιδί μου;

Η σοκολάτα είναι η μεγάλη λατρεία των παιδιών και των μεγάλων ... Πόση σοκολάτα όμως είναι το επιτρεπτό όριο για το παιδί; 

Η σοκολάτα υπάρχει στην καθημερινότητά μας με πολλές και διαφορετικές μορφές. Η γεύση της σοκολάτας δεν είναι γλυκιά όπως όλοι έχουμε συνηθίσει να πιστεύουμε. Αντιθέτως είναι πικρή και στυφή. Έτσι για να γίνει αρεστή σε μεγάλους και μικρούς προστίθεται ζάχαρη, γάλα και άλλα συστατικά.

Η σοκολάτα, όταν δεν καταναλώνεται σε υπερβολικές ποσότητες, έχει θετικά οφέλη για τον οργανισμό. 
Από τις μέχρι τώρα μελέτες έχει αποδειχθεί ότι οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην εξισορρόπηση της μικροχλωρίδας του εντέρου και στην ταχύτερη αίσθηση κορεσμού, έτσι τείνουμε να τρώμε λιγότερο μετά από την κατανάλωσή της.

Δίνει ενέργεια, είναι τονωτική και αποτελεί πλούσια πηγή ζωτικότητας για τον ανθρώπινο οργανισμό. Περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη, διαιτητικές ίνες, καφεϊνη, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και χαλκό αλλά και ένα πλήθος από βιταμίνες όπως βιταμίνη Α και Ε.

Η σοκολάτα περιέχει, επίσης, και αντιοξειδωτικές ουσίες, οι κυριότερες των οποίων είναι οι πολυφαινόλες, οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης αθηροσκλήρωσης και καρδιαγγειακών παθήσεων. Πιο πλούσια σε πολυφαινόλες είναι η σοκολάτα υγείας (τα 100γρ. περιέχουν 600mgr πολυφαινολών).

Μεταξύ άλλων νευροδιαβιβαστών, πολύ γνωστή είναι και η σεροτονίνη. Η σεροτονίνη είναι μια ουσία που σχετίζεται άμεσα με την ψυχολογική κατάσταση και από πολλούς χαρακτηρίζεται ως η "ορμόνη της ευτυχίας".

Πόση σοκολάτα επιτρέπεται;
Η κατανάλωση της μαύρης σοκολάτας (μέχρι και 85% κακάο) συστήνεται άφοβα αφού το κακάο από μόνο του θεωρείται ένα πολύ υγιεινό και θρεπτικό τρόφιμο.

Μπορείτε να δίνετε στο παιδί σας μέχρι 2 φορές την εβδομάδα μια μικρή σοκολάτα 30 γρ. μετά το μεσημεριανό γεύμα σαν επιδόρπιο.

Καλό είναι να προτιμάτε τη μαύρη σοκολάτα (υγείας), καθώς αυτή είναι πιο θρεπτική από τη λευκή σοκολάτα και τη σοκολάτα γάλακτος, ενώ περιέχει και λιγότερες θερμίδες.

Τι απαγορεύεται;
Όπως αναφέρει αμερικάνικη μελέτη, η υπέρμετρη κατανάλωση σοκολάτας πολύ συχνά οδηγεί σε διατροφικό εθισμό. Εκτός από τον διατροφικό εθισμό, η σοκολάτα είναι ένα τρόφιμο με υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο και η αλόγιστη κατανάλωση της μπορεί να συμβάλλει, συνήθως μαζί με άλλους παράγοντες, σε προβλήματα βάρους, ειδικά στα παιδιά.

Τα συστατικά που κάνουν κάθε μορφή σοκολάτας «ανθυγιεινή» και τη φορτώνουν με αχρείαστες θερμίδες είναι συνήθως η ζάχαρη και το γάλα ή η κρέμα γάλακτος.

Προτιμήστε να προωθήσετε στο παιδί σας την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας όσο είναι ακόμα μικρό, διαφορετικά, επιλέξτε μια σοκολάτα που να περιέχει ξηρούς καρπούς, μιας και ο συνδυασμός αυτός είναι εξαιρετικά ευεργετικός.

Ακόμα καλύτερα εάν η σοκολάτα που θα επιλέξετε είναι οργανικής παραγωγής, φτωχή σε κορεσμένα λιπαρά, συντηρητικά και χρωστικές ουσίες.

Τι πρέπει να ξέρετε πριν αγοράσετε σοκολάτα 
Η μαύρη σοκολάτα δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη και δεν προκαλεί εθισμό.

Η λευκή σοκολάτα δεν είναι σοκολάτα. Και αυτό γιατί δεν περιέχει κακαόμαζα (για το λόγο αυτό και δεν έχει σκούρο χρώμα), αλλά μονάχα το λίπος το οποίο προέρχεται από τους σπόρους του κακάο (κακαοβούτυρο).

Η λευκή σοκολάτα περιέχει περισσότερες θερμίδες από τη σοκολάτα υγείας και τη σοκολάτα γάλακτος.

Μια σοκολάτα μετρίου μεγέθους περιέχει περίπου 6mg καφεΐνης, ενώ 1 φλιτζάνι καφέ περιέχει 100-150mg.

e-max.it: your social media marketing partner
More in this category: « Γλυκό Λεμονιού

Mommyland.gr

  • Καλωσορίσατε στη χώρα των μαμάδων!

    Στόχος μας, να προσφέρουμε σε όλες τις μαμάδες έμπνευση, δύναμη, γνώση αλλά και να μοιραστούμε εμπειρίες και χρήσιμες πληροφορίες που θα μας συνοδεύσουν σε όλη τη διάρκεια του ξεχωριστού ταξιδιού της μητρότητας!!!

    e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

    e-max.it: your social media marketing partner