Πόσες ώρες πρέπει να κοιμάται ένα μωρό και πως θα το καταφέρετε;

Οι ώρες ύπνου, κατά τους πρώτους μήνες της ζωής ενός βρέφους, μπορεί να ποικίλουν σημαντικά και να μην ακολουθείται ένας συγκεκριμένος κανόνας.

Όταν όμως ένα μωράκι είναι 3-4 μηνών κοιμάται συνολικά 13-16 ώρες στη διάρκεια ενός 24ώρου, δηλαδή 11 με 12 ώρες το βράδυ (αφού ξυπνήσει 2 φορές για τάισμα) και 2-4 ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Κάθε παιδί είναι μια μοναδική περίπτωση, αλλά αν θέλαμε να δούμε πώς διαμορφώνονται οι ώρες ύπνου του καθώς αναπτύσσεται θα στεκόμασταν στο παρακάτω πίνακα:

Ηλικία

Συνίσταται ύπνος

Να αποφεύγεται ύπνος

Νεογέννητο 0-3 μηνών 14-17 ώρες

λιγότερο από 11 ώρες περισσότερο από 19 ώρες

Βρέφος 4-11 μηνών 12-15 ώρες

λιγότερο από 10 ώρες περισσότερο από 18 ώρες

Νήπιο 1-2 χρονών 11-14 ώρες

λιγότερο από 9 ώρες περισσότερο από 16 ώρες

Παιδιά 3-5 χρονών 10-13 ώρες

λιγότερο από 8 ώρες περισσότερο από 14 ώρες

 

Δεν είναι πάντα εύκολο να διατηρήσετε τις ώρες ύπνου του, ούτε να καταλάβετε τι δεν κάνετε σωστά, γιατί πολύ απλά δεν φταίτε εσείς, ούτε μπορείτε να ελέγξετε αυτό το θέμα 100%. Αυτό που μπορείτε να εξασφαλίσετε είναι να τηρούνται συνήθειες που βοηθούν τα μωρά να υιοθετήσουν ένα πρόγραμμα στον ύπνο τους.

1. Βρείτε αυτό που το ηρεμεί

Μερικά νεογέννητα ηρεμούν με κάποιους συγκεκριμένους ήχους (π.χ. πιστολάκι μαλλιών, απορροφητήρας, κλπ) ή με μια συνεχόμενη κίνηση, όπως βόλτες μέσα στο σπίτι, βόλτα με το αυτοκίνητο.

Μέχρι την ηλικία των 3 μηνών, όλα τα νεογέννητα χρειάζονται βοήθεια για να κοιμηθούν, οπότε μην ανησυχήσετε αν τα "κακομάθετε" λιγάκι στην αρχή αν το μωρό σας το έχει ανάγκη.

2. Επιμείνετε σε μια ρουτίνα

Από την ηλικία των 2 μηνών είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μια ρουτίνα στην καθημερινότητα του μωρού ώστε να αρχίζει να καταλαβαίνει πότε αρχίζει "η ώρα του ύπνου" (π.χ. μετά από το βραδινό μπανάκι).

Το μέρος που κοιμάται το παιδί είτε είναι μεσημέρι, είτε είναι βράδυ είναι προτιμότερο να είναι το ίδιο ώστε να ταυτιστεί με αυτή τη διαδικασία.

3. Επιμείνετε στον μεσημεριανό ύπνο

napΟ ολιγόωρος ύπνος κατά την διάρκεια της ημέρας βοηθά σε εξαιρετικά σημαντικό βαθμό την υγιή ανάπτυξη του παιδιού σας.

Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν χαρακτηριστικά ότι “ο ύπνος, φέρνει ύπνο”, δηλαδή όσο πιο χαλαρωμένο-ξεκούραστο είναι το παιδί (στη διάρκεια της ημέρας), τόσο πιο εύκολα θα το “πάρει” ο ύπνος το βράδυ.

Προσοχή: Μην προσπαθήσετε να "παρα-κουράσετε" το μωρό σας με την ελπίδα να κοιμηθεί μια και καλή το βράδυ. Τα μωρά όταν είναι πολύ κουρασμένα δυσκολεύονται να κοιμηθούν λόγω της κορτιζόλης (ορμόνη του στρες), η οποία απελευθερώνεται στον οργανισμό του και καταπολεμώντας την κούρασή του, μπορεί να οδηγήσει σε αϋπνία.

4. Μάθετέ του την ανεξαρτησία

Όταν το παιδί φτάσει στην ηλικία των 3 μηνών και δεν έχει κάποιο πρόβλημα υγείας, είναι προτιμότερο να του μάθετε να κοιμάται ανεξάρτητο, στο δικό του κρεβάτι. Δεν φαντάζεστε πόσο πολύτιμο εφόδιο ζωής είναι αυτό για να το βοηθήσετε στη συνέχεια να κοιμάται ομαλά, καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας. Ξεκινήστε να το εφαρμόζετε σιγά-σιγά από την βρεφική ηλικία, πριν οι δυσκολίες γίνουν χρόνιες και πιο δύσκολες για να εξαλειφθούν.

Δεν ξεχνάμε ποτέ πως:
Κάθε αγγελουδάκι είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα, με τις δικές της ιδιαιτερότητες και ανάγκες και το μόνο που χρειάζεται είναι η αγάπη μας και η αφοσίωσή μας.

Πηγή

e-max.it: your social media marketing partner

Mommyland.gr

  • Καλωσορίσατε στη χώρα των μαμάδων!

    Στόχος μας, να προσφέρουμε σε όλες τις μαμάδες έμπνευση, δύναμη, γνώση αλλά και να μοιραστούμε εμπειρίες και χρήσιμες πληροφορίες που θα μας συνοδεύσουν σε όλη τη διάρκεια του ξεχωριστού ταξιδιού της μητρότητας!!!

    e-mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

    e-max.it: your social media marketing partner